onsdag den 19. januar 2011

JURY

De er sidste led. Efter at du har stemt de bedste idéer i Top 5, er det dem der bestemmer.
Her har du chancen for at lære dem bedre at kende - er de rebeller eller småborgerlige, til sjov og ballade eller seriøse debatter og hvordan ser originalitet og kreativitet egentlig ud i deres verden? 


Byd hjertelig velkommen til DR Partisan's jury!

Tine Schjødt  Tine Schjødt-Pedersen 


1. Hvad er dit yndlingsprogram på TV?
Bob bob bob, mit yndlingsprogram på TV... Ja, altså hvis jeg helt frit
kan vælge, så er jeg meget begejstret for Seinfeld. Det er måske lidt
gammelmandshumor, men jeg synes, det er fantastisk sjovt!
Hvis det skal være dansk TV, så er jeg ret glad for Spise med Price -
undskyld igen for at være en gammel person inderst inde, men jeg
hygger mig med det. Der er noget fascinerende ved to mænd der laver god mad, især når man ikke selv kan finde ud af noget som helst i et
køkken.

2. Hvordan er man rebelsk i din verden?
I min verden er man rebelsk når man bryder grænser og ikke lader sig stoppe af normer og traditioner. I forhold til Partisan, vil jeg sige
at man er rebelsk, hvis man tør tænke helt nyt og i andre baner end DR har gjort indtil nu.


3. Hvad er en god idé?
Jeg mener, at en god idé netop er rebelsk. En god idé handler om
noget, man ikke kan forstå andre ikke har tænkt på før. En god
TV/radio/web/app-idé samler folk og tilføre brugernes liv noget nyt og brugbart :)



Lena Skov Rasmussen  Lena Skov-Rasmussen


1. Er du mest til satire eller politik?
Jeg er nok mest til satire, fordi det er da helt klart sjovere end politik ;) Det er underholdende og får altid et smil frem på læberne.

2. Hvordan er man kreativ i din verden?
I min verden er kreativ ikke lige med at kunne noget med hænderne, men også at få gode idéer og at arbejde konstruktivt med disse. Kreativ for mig er mere opfindsomhed og samarbejde. 

3. Hvad bruger du mest? TV, web eller radio?
Jeg bruger både TV og web og meget sjældent radio. TV er mest til at slappe af til, hvorimod jeg bruger webet til både at søge nyheder og holde kontakten på mine sociale netværk. Radio er mest til når jeg kører bil.



Victor Johansen  Victor Johansen


1. Hvilke 2 ting indeholder en god idé?
Ideer opstår i forbindelse med problemer. Gode ideer løser problemerne. Ergo er det altså i forbindelse med DR Partisan ikke nok blot at få en ide, man er også nødt til at overveje hvorvidt den egentlig er i stand til at løse problemet. Kan din ide rent faktisk gøre DR mere attraktivt for ungdommen? Så har du fået en god ide. Endvidere er det essentielt for en god ide, at den indeholder muligheder. Muligheder for tilpasning og udvikling. Brug energien på at 
skabe et godt fundament for dit produkt, som du så kan arbejde videre på.

2. Er du mest til satire eller politik?
Satire eller politik? Tjah spørger du mig er der ikke stor forskel i dansk politik lige for tiden. Og netop af den grund tager jeg mig den frihed at svare lige midt imellem. Jeg er til politisk satire.

3. Hvordan er man kreativ i din verden?
For mig er kreativitet evnen til at træde udenfor de rammer vi sætter for os selv, når der skal løses opgaver af den ene eller den anden art. Bliver vi bedt om at tegne en cykel vil de fleste ende med at tegne cyklen på samme måde, fordi vi har faste ideer om hvordan en cykel ser ud. Når der skal skabes noget nyt må vi være kreative og tegne cykler på 
andre måder. 


Lær de andre jury-medlemmer at kende imorgen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar