tirsdag den 8. marts 2011

Herning tog os med storm! 

Da Tine, Lars og jeg igår holdt en workshop igår på TEKO, var det ene studerende med ben i næsen der mødte op og delte deres tanker om DR med os. 




Kl. 15.00 startede vi workshoppen, hvor Lars introducerede begrebet public service og DR's virke. Dernæst præsenterede jeg projektet "DR Partisan" og min rolle i det. Med introduktionen vel overstået, bevægede vi os over i workshoppen, som befordrede kreativitet og nytænkning


Vi startede med at brainstorme alverdens emner, og jeg skal love for Tine og jeg kom på arbejde med at få skrevet alle ord ned, som blev nærmest kastet efter os. 
De blev alle sammen delt ind i grupper, to og to sammen. Hver gruppe skulle vælge et emne og trække to medieplatforme - mulighederne var TV, radio, web eller event. De fik en halv time til at komme op med en ide eller et koncept og hver gruppe præsenterede det for alle. Det kom der nogle rigtig interessante ideer ud af! 


Derefter ville vi trække på deres kompetencer som modebevidste unge. Derfor gav vi dem til slut opgaven at komme op med et koncept der omhandlede mode, indenfor en valgfri platform. Denne gang delte vi dem ind i grupper af tre. Ideerne var forskellige og anderledes, og bar præg af at der både var indkøbstuderende, marketingstuderende og designstuderende til stede. Mangfoldighed længe leve! 


Workshoppen har allerede båret frugt, da der idag er kommet to nye ideer i konkurrencen som omhandler mode. I like! 

Til slut, et STORT tak til TEKO - både dem som hjalp os med det praktiske og de studerende, som delte ud af deres gode ideer :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar