tirsdag den 24. maj 2011

THE DAY HAS ARRIVED

Det er dagen hvor DR Partisan skal stå sin prøve. Vi har fundet fem vinderideer, som jeg synes er fantastiske på hver deres måde. De er hvad de unge vil ha'! Nu skal vi bare overbevise direktionen om det samme. 


Idag skal vi præsentere resultatet af 7 måneders arbejde for først direktionen kl. 13.00, deriblandt generaldirektøren, og igen kl. 15.00 for alle interne DR medarbejdere. 


Præsentationen kommer til at bestå af først Carsten Lakner, som har været overordnet chef på projektet og hvorfor han overhovedet fandt på det i første omgang. Dernæst går Susanna Rankenberg på og fortæller om eksekveringen af DR Partisan og så er det min tur til at fortælle hvordan jeg har oplevet at gå i dialog med de unge på facebook og fortælle om de to skarpeste tendenser blandt alle de ideer vi har fået. Sidst går de fem idevindere på hver især og giver den MAX GAS og fortæller hvorfor deres ide er det nye hit for DR. 


Både Susanna, Tine (praktikant) og jeg har hver især skrevet en rapport, som summere op på outcomet af projektet. Min rapport indeholder bl.a. en beskrivelse af de to mest populære temaer, Voksenliv og Politik for unge, som jeg skal fortælle om i min præsentation i dag. Voksenliv dækker over, at unge gerne vil have en platform hvor de kan tale om de udfordringer der er ved at flytte hjemmefra - "hvordan lapper jeg min cykel?" til "Hvordan udfylder jeg min selvangivelse?". 
Jeg synes det er det fedeste emne, som er public service agtigt på den superfede måde! Derfor er jeg også stolt og glad over, at to af vinderideerne faktisk udspringer af dette emne. 


Politik for unge er et meget seriøst emne, men også relevant. Jeg lurer lidt på, om mange af de unge vi har henvendt os til, har haft en forforståelse af at politik var et meget DR'sk emne - noget DR bør beskæftige sig med. Så måske har DR bidt sig selv lidt i halen her, hvis det i virkeligheden ikke er noget de unge reelt gider se. 


Men nu hvor jeg står på den anden side af jobbet som community manager, så må jeg konstatere at der er blevet rykket ved min opfattelse af DR. Jeg mener, at public service er værd at beholde. Jeg er fan af at DR skal lave noget til dem ingen andre gider lave noget til. Og at vi skal lære noget, når vi bruger DR's ydelser. Men jeg mener stadig ikke at det kan passe at Barnaby og andre halv-kedelige krimiserier skal have lov at fylde så meget på deres sendeflade. Der er så mange unge mennesker, som har ord på hjertet og ideer at dele og passioner de brænder for, så hvis man giver dem rum vil de sagtens kunne være med til at gøre DR mere levende og relevant for 18-25 årige. 


DR skal bare turde. In my humble opinion. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar